Jak uzyskać licencję małżeńską w Kalifornii

Od majestatycznych gór po jedwabiście piaszczyste plaże, Złoty Stan jest domem dla niezliczonej ilości wspaniałych scenerii do niezwykłego ślubu. Ale aby powiedzieć „tak” pod kalifornijskim słońcem, będziesz musiał zrobić rzeczy oficjalne z licencją na małżeństwo.

Oto szczegółowy przewodnik po tym, jak wziąć ślub w Kalifornii.

Rodzaje licencji małżeńskich

W stanie Kalifornia, można ubiegać się o poufne licencji małżeńskiej lub publicznej licencji małżeńskiej. Każdy z nich ma inne wymagania i opłaty.

Poufna licencja małżeńska pozostanie poza rejestrem publicznym, a tylko dwie zaangażowane strony mogą zażądać uwierzytelnionych kopii. Pary ubiegające się o tę licencję muszą mieszkać razem w momencie składania wniosku i muszą to poświadczyć w formularzu.

Gdzie i kiedy się udać

Nie musisz być rezydentem, aby uzyskać licencję małżeńską w Kalifornii, dlatego każdy może wziąć ślub w tym stanie. Twoja licencja jest ważna przez 90 dni od daty wydania i może być używany tylko do ceremonii ślubnych w Kalifornii. Jeśli nie masz ceremonii w ciągu 90 dni, trzeba będzie złożyć wniosek i zapłacić za nowy jeden – nie ma zwrotów.

W zależności od powiatu, który odwiedzasz, możesz być w stanie ubiegać się o licencję małżeńską online lub osobiście. Na przykład w hrabstwie San Diego wszystkie wnioski o licencję małżeńską muszą być składane osobiście, podczas gdy w hrabstwie Los Angeles dostępny jest formularz online. W przypadku aplikacji online, obie strony są nadal zobowiązane do fizycznego stawienia się w Los Angeles County Clerk/Recorder z wymaganą dokumentacją oraz do dokonania płatności w ciągu 15 dni od złożenia dokumentów online.

Opłaty, systemy umawiania spotkań i godziny pracy różnią się w zależności od hrabstwa, więc najlepiej jest zadzwonić do lokalnego biura, aby zweryfikować najlepsze praktyki.

Ze względu na pandemię COVID-19, wiele urzędów hrabstw i rejestratorów doświadcza opóźnień w przetwarzaniu wniosków o licencje małżeńskie online. Należy o tym pamiętać przy ustalaniu terminu wizyty.

Nie ma okresu oczekiwania w Kalifornii. Możesz zawiązać węzeł w momencie, gdy otrzymasz prawne zielone światło. Plus, świadkowie nie są wymagane do uzyskania licencji małżeńskiej. Nie ma wymogu prawnego, aby zmienić nazwisko po ślubie albo. Każdy, kto chce to zrobić, jednak musi to zrobić, gdy licencja jest podpisana lub na zawsze zachować spokój (lub uzyskać nakaz sądowy, aby przyspieszyć proces).

Przynieś swoją dokumentację

Istnieje kilka elementów, które będą potrzebne, aby uzyskać licencję małżeńską w Kalifornii. Na spotkanie w osobie nie zapomnij przynieść:

Dowód tożsamości i wieku. Musisz mieć co najmniej 18 lat, aby wziąć ślub w Kalifornii. Każda osoba będzie potrzebować ważnego dokumentu tożsamości ze zdjęciem, zawierającego zdjęcie, datę urodzenia, pełną nazwę prawną oraz daty wydania i wygaśnięcia. Może to być paszport (wydany w USA lub za granicą), świadectwo naturalizacji, karta rezydenta-obcokrajowca, prawo jazdy, lub identyfikator wojskowy. W niektórych hrabstwach wymagany jest również akt urodzenia.
Pieniądze. W zależności od powiatu i rodzaju licencji wymagane, można oczekiwać, aby zapłacić między $ 45 i $ 112 za licencji małżeńskiej Kalifornii. Opłata jest pobierana albo w czasie planowania lub na spotkaniu osobiście. Sprawdź wymagania dotyczące płatności w odpowiednim hrabstwie i należy pamiętać, że płatności kartą mogą wiązać się z niewielką opłatą transakcyjną.
Dowód rozwodu. To rozumie się samo przez się, ale nie wolno ci być w związku małżeńskim z nikim innym w momencie składania wniosku. Powinieneś znać datę i powód, dla którego Twoje ostatnie małżeństwo zostało zakończone. Jeśli byłeś wcześniej w związku małżeńskim, a rozwiązanie nastąpiło w ciągu ostatnich 90 dni, wymagana jest kopia prawomocnego wyroku.
Wyjdź za mąż!

Załóż swój strój ślubny i udaj się do miejsca, w którym odbędzie się ślub! Oboje musicie być tam osobiście, ponieważ małżeństwo przez pełnomocnika nie jest dozwolone w Kalifornii. Personel wojskowy jest jedynym wyjątkiem do tego.

Pary z publicznej licencji małżeńskiej musi mieć co najmniej jednego świadka na ich ceremonii i dwóch świadków na maksimum. Dla posiadaczy poufnych licencji małżeńskich, świadkowie nie są wymagane do udziału lub do podpisania licencji.

Nie ma wymogu wieku dla świadków w Kalifornii, ale osoba musi być świadoma, że są świadkami ceremonii małżeńskiej i muszą być w stanie podpisać własne nazwisko na oficjalnej licencji małżeńskiej bez pomocy.

California Family Code, sekcja 400 stwierdza, że osoby upoważnione do ceremonii małżeńskich obejmują księdza, ministra lub rabina jakiegokolwiek wyznania religijnego, komisarza małżeństw cywilnych, każdego Stanów Zjednoczonych działającego lub emerytowanego sędziego lub sędziego i każdego ustawodawcę lub konstytucyjnego urzędnika reprezentującego okręg kalifornijski. Niektóre hrabstwa uczestniczą również w programie „Deputy for a Day”, w ramach którego krewny lub ukochana osoba może zostać zaprzysiężona do przeprowadzenia ceremonii. Aplikacje do tego programu są zachęcane co najmniej trzy tygodnie przed każdą ceremonią.

W ciągu 10 dni, upoważniona osoba, która przeprowadzi ceremonię ślubną zwróci oryginał licencji małżeńskiej do urzędnika/rejestratora hrabstwa. Po otrzymaniu i zarejestrowaniu licencji, staje się ona aktem małżeństwa. Nie otrzymacie automatycznie kopii af

Send your Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *