Wiosenne porządki: 5 wskazówek dotyczących skrzynki e-mail dla właścicieli firm

Dzisiaj jest pierwszy dzień wiosny! Ci z Was, którzy mieszkają na wschodnim wybrzeżu, mogą nie być zachwyceni, chociaż – po takiej zimie, jaką mieliście, to zrozumiałe, że czekacie, aż spadnie drugi but.

Ale podczas gdy Ty cieszysz się cennym słońcem, rozważ wiosenne porządki nie tylko w swoim domu, ale także w skrzynce mailowej. Czy masz tam tysiące wiadomości? Czy używasz jej jako śmietnika dla wszystkich swoich wiadomości?

Oto pięć wskazówek, które pomogą poskromić mailową bestię:

1. Zapisz się do Inbox Zero.

Mówiąc „zapisać się”, mamy na myśli „przyjąć” filozofię Merlina Manna dotyczącą utrzymywania czystej skrzynki odbiorczej. Twoim celem jest nie mieć żadnych wiadomości w skrzynce odbiorczej. Osiągasz to poprzez natychmiastowe zajęcie się wiadomością lub, jeśli nie możesz tego zrobić w ciągu dwóch minut, odłożenie jej na później.

2. Twoje archiwum to twój najlepszy przyjaciel.

Nawet darmowe systemy pocztowe oferują teraz gigabajty pamięci, czyli o wiele więcej, niż kiedykolwiek użyjesz. Nie musisz już usuwać rzeczy, można je zarchiwizować, zamiast, który zachowuje je na zawsze, na wypadek gdybyś musiał szukać czegoś później (co będzie).

3. Użyj filtrów i znaczników.

Jeśli dostajesz dużo spamu, na który się zapisałeś (zazwyczaj są to czasopisma i biuletyny, których nigdy nie czytasz, znane również jako „szara poczta”), możesz je filtrować do przeczytania na później, aby nie zapychały skrzynki odbiorczej.

Możesz również „oznaczać” wiadomości, co przypomina umieszczanie wiadomości w określonych folderach, z tą różnicą, że jedna wiadomość może mieć wiele znaczników. Na przykład w usłudze Gmail wiadomości oznaczone tagami trafiają do folderów wirtualnych, ale oznaczanie jest również przydatne do późniejszego znajdowania wiadomości.

4. Masowa rezygnacja z subskrypcji.

Możesz być – przepraszam, na pewno jesteś – odbiorcą e-maili, na które się nie zapisałeś, a które nie są wyłapywane przez filtr spamu, tylko dlatego, że odwiedziłeś ten jeden hotel, ten jeden raz. Narzędzia takie jak Unroll.Me podłączyć do swojego konta e-mail i oferują jeden sposób, aby zrezygnować z subskrypcji wszystkich śmieci, które dostajesz każdego dnia.

5. Używaj wielu skrzynek odbiorczych (tam, gdzie ma to zastosowanie).

Nie jest to funkcja obsługiwana przez każdego klienta poczty, ale zamiast folderów, tagowania i filtrowania możesz mieć osobne skrzynki odbiorcze do różnych celów. Gmail obsługuje tę funkcję i domyślnie inteligentnie tworzy skrzynki odbiorcze dla Twoich elementów osobistych, list mailingowych i subskrypcji.

Śledź FindLaw for Consumers na Google+.

Send your Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *