Starbucks oferuje teraz pracownikom bezpłatne porady prawne w sprawach imigracyjnych

W odpowiedzi na rozporządzenie wykonawcze w sprawie imigracji, zakazujące wjazdu do USA siedmiu zidentyfikowanym krajom muzułmańskim, Starbucks ogłosił kilka ważnych komunikatów. Kawowy behemot ogłosił, że nie tylko będzie zatrudniać 10.000 uchodźców na całym świecie, ale także ogłosił nowy program pracowniczy, który zapewnia swoim pracownikom bezpłatne porady prawne w sprawach imigracyjnych.

Program bezpłatnych porad prawnych ma na celu pomoc pracownikom Starbucksa, którzy są imigrantami i mogą być zaniepokojeni tym, czy nowe rozporządzenie wykonawcze, które zostało zablokowane przez sędziego federalnego, ma na nich wpływ. Dodatkowo, pracownicy nie są ograniczeni do pytań dotyczących EO, mogą zadawać wszelkie pytania dotyczące imigracji prawnej, czy też innych kwestii związanych z ograniczeniami w podróżowaniu. Oprócz Starbucksa, przeciwko zakazowi imigracyjnemu prezydenta wystąpiło kilku gigantów technologicznych. Apple, Google, Facebook i Microsoft, wraz z wieloma innymi korporacjami, podpisały się pod dokumentem, w którym potępiają zakaz, twierdząc, że zaszkodzi on amerykańskim firmom.

Czy Twoja firma powinna pójść w ślady Starbucksa?

Ogłoszenie Starbucksa trafiło na pierwsze strony gazet w całym kraju i prawdopodobnie spowodowało krótkotrwały wzrost sprzedaży. To ostatnie założenie zapewne skłoniło wielu właścicieli małych firm do zastanowienia się, czy oni też mogą wykorzystać ruchy społeczne i polityczne.

Twoja mała firma może nie mieć takich zasobów jak Starbucks, ale możesz rozważać zaangażowanie polityczne w mediach społecznościowych lub sponsorowanie działań na rzecz sprawiedliwości społecznej. Ale możesz też obawiać się potencjalnych konsekwencji. Na początek, jeśli motywacją jest wyłącznie zysk, należy dokładnie rozważyć ryzyko, zwłaszcza że nieszczere wysiłki mogą skutkować nienawiścią ludzi po obu stronach problemu. Może również dojść do odwetu ze strony pracowników z powodu ich przekonań politycznych.

Biznes a polityka

Ogólnie rzecz biorąc, firmom wolno prowadzić działalność polityczną i mogą one finansować działania na rzecz sprawiedliwości społecznej lub inne projekty. Podczas gdy małe firmy mogą odnotować pozytywne zyski w wyniku wszelkiego rodzaju rozgłosu, muszą one uważać, aby nie polaryzować się zbytnio i nie być postrzegane jako „green-washing”.

Jeśli Twoja firma zajmie stanowisko polityczne lub społeczne niekorzystne dla społeczności, w której istnieje, może to oznaczać kłopoty finansowe, jeśli lokalni konsumenci zdecydują się przestać wspierać Twoją firmę. I odwrotnie, nawet jeśli firma zajmie stanowisko zgodne z lokalną polityką, osoby postronne i przeciwnicy mogą zebrać się razem i próbować organizować bojkoty lub protesty.

Send your Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *